Investorit palveluiden pilaajina

20.12.2019

Topi lähti käymään Sähköurakoitsijapäivillä ja yllytti minuakin mukaan: sanoi, että päivillä ei ole naisia vaivaksi asti, joten ainakaan siellä ei tarvitsisi luentotauolla jonotella naisten vessaan. En kiireiltäni ehtinyt mukaan, mutta mukavaahan siellä oli kuulemma ollut.

Vuoden sähköurakoitsijana oli palkittu aivan upea urakoitsijapariskunta Pohjanmaalta, ruoka ja juomat kohdillaan ja paljon vanhoja Topin tuttuja potkimassa vanhaa väsynyttä liiton vetäjää ulos ja toivottamassa uutta verevää voimaa tilalle.

Omat työkiireeni ovat taas kerran kertyneet lähinnä IT-järjestelmähuolista: ne aina kaatuvat minun niskoilleni, kun Topilla puheidensa mukaan on aina silloin juuri tärkeitä kaupallisia neuvotteluja sun muita, kun näitä ongelmia pitäisi ratkoa.

Kyllä minä aina niin mieleni pahoitan, kun joku isompi firma tai pääomasijoittajat ostavat jonkin hyvän yrittäjävetoisen palvelun tarjoajan. Siinä aina Power Pointit komenevat ja kehutaan, miten nyt isommilla resursseilla saadaan kehitystyöhön vauhtia, jne.

Ja katin kontit! Ainoat muutokset ovat, että palvelu huononee ja hinnat nousevat. Tämä on sääntö ilman yhtäkään poikkeusta sen reilun kahdenkymmenen vuoden aikana, minkä olen näistä asioista meidän firmassamme vastannut.

MOT! Edellä mainituista murheista huolimatta olen käynnistänyt meidänkin firmassamme ”Kynät pois”kampanjan. Hyvä alkusysäys tuli, kun Sähköinfon lomakepalveluun tuli Sign Spacen myötä toimiva yksinkertainen sähköinen allekirjoitus ja vielä automaattinen arkistointikin. Isoin työ meillä on varmaan saada Topi oppimaan uusille tavoille.

Sikäli hyvä tilanne, että meidän yhtiöjärjestyksemme mukaan minulla hallituksen puheenjohtajana on myös yksin nimenkirjoitusoikeus, joten Topin oppimista on aikaa odotella ja koko kehitys ei siihen pysähdy.

Hyvää joulun odotusta ja entistä parempaa tulosta ensi vuodelle kaikille tämän palstan lukijoille!

Terveisin Tiina.